Saturday, May 25, 2013

Aku kawan yang sensitif.

aku suka kawan dengan semua orang.
tak kisah siape pun.
bagi aku siape nak kawan.
aku on je.

bila dah kawan aku bg komitmen yang penuh.
bg aku berkawan perlukan tanggungjawab yang penuh.
susah senang.
aku nak ade dengan kawan aku.
biar aku tak boleh tolong.
tapi aku nak senang kan dia bila susah.
aku nak happykan die lagi bila senang.

konsep aku senang.
bila dah kawan selamanya kawan.
aku tak kisah tak contact tak ape.
doa aku tetap ada untuk kawan.
sebab kawan tetap kawan.
sampai mati.
sampai kiamat.

tapi kadang2 hati nih terlebih manja.
konon perlukan lebih.
biasalah.
manusia macam aku.
kurang sifat syukurnya.
aku sangat pegang dan ingat kata kawan.
kau kawan aku.
ape2 cari aku.
ape2 aku cari kau.

bila kawan aku happy dengan kawan lain.
aku melebih sedih.
melebih gedik.
melebih cemburu.
sampaikan bila kawan lagi satu lagi tahu perihal kawan aku
lebih dari aku
aku boleh rasa nak nangis.
sensitif sangat.
mengada2.

tapi tu hakikat.
aku memang sensitif.
aku rasa dia kawan aku
selama jadi kawan aku.

bila dia ada kawan lain.
lebih dari aku.
mula la rasa nak demolish kan diri.
supaya tak payah rasa tersisih.
tak payah rasa dibandingkan
tak payah rasa cemburu sebab tak dapat hadiah sama.
tak payah nak ungkit pasal hadiah or masa yang aku peruntukkan untuk dengar masalah dia.

dan akhirnya.
kawan lain yang dia lagi nampak.
yang lagi di caring kan.
yang lagi di tanya sihatnya.
yang lagi di soal kehidupannya.

dan aku.
tetap jadi kawan yang ada di waktu susahnya.
takpe
asal kan aku tetap kawan nya.
dan aku kawan yang sensitif.
:(

No comments: