Saturday, January 23, 2010

dia..beliau..manusia yang membenci aku..

Salam..
kali nih entry berbau umpatan..
jd kpd sesiapa yang rasa aku btol2 mengumpat jgnla tmbhkn dosa yang dah berbakul2..
butakan mata anda sebentar..

cerita nih pasal kehidupan aku dekat sini..
niat aku bukan nak membenci or tidak suke kpd si dia..
tapi sikap beliau yang sangat2 la menjengkelkan pandangan aku..huh!Allah je yang tau..

sure anda menyatakan aku jahat kan??
pada hakikatnya antara kitorang memang tak dek masalah..
beliau sangat2 mengambil kira benda2 kecil..

kalau nak dikenang kisah permulaan kitorang kenal bila mana aku yang mula tegur die atas sebab beliau budak baru and xpernah nampak time MMS..
tapi bak kata orang tua.."Don't judge the book by its cover"..
perangai beliau sangat2 la tuuuutttt!!!!

nak jdkan cerita last semester 1,aku terpaksa buat satu keputusan yang menjadikan aku terpaksa duduk di rumah sewa..bukan niat aku nak mengada-ngada cerita pada 'mama' aku di sini tapi sebagai kawan die sangt caring dgn aku..atas sebab itu aku diajak duduk sekali dgn diorg..
beliau yang membenci aku sgt tdk suka perubahan itu..
lantas perkara yang beliau lakukan adalah...

1) sewaktu selisih dengan aku beliau akan mengalihkan pandangan beliau..its so rude!
2) block aku di facebook..what the...!!!!
3) langsung tak menegur aku even kitorang diperlukan untuk berkomunikasi..pelik kan??bukan berdosa pun cakap dgn ku..aku bukan lelaki..
4) datang rumah sewa aku tapi langsung tak pandang aku n tegur aku..aghhh! ingat aku nak pndg sgt ko..
5) mengatakan kepada semua orang.."sesiapa yang cari pasal dgn aku akan repeat or
hidup akan teruk..teruk!

pesanan penaja kepada beliau:
1) tak kisah la kalau ko tak nak pndang aku..sebab aku tau aku comel lg dari ko
2) Allah kan Maha Adil..so kalau ko ingt doa ko dimakbul kan atas sebab ko baik..think about it again n again..

maafkan aku sebab aku sangat2 tak suka dengar suara beliau sewaktu di dalam kelas..
macam satu perasaan yang sgt2 jijik muncul bile ko bersuara..
kawan2 aku cakap..sudah2 la imah..
sorry aku bukan membenci beliau..tapi ape yang beliau buat menjadikan respect ku kepada beliau hilang 100%..sebagai seorang yang tua..opss..sory..dewasa..beliau tak kan buat begitu kepada mereka yang muda or kurang matang macam aku nih..
but jgn risau..aku tak sejahat ko sampai nak mendoakan seseorang tu musnah..

alert!bukan aku sorang yang terkena macam nih..ramai yang menjadi mangsa beliau!


Tidak dihalalkan seorang Muslim memulau sesame Muslim lebih dari 3 hari 3 malam. Maka siapa yang memulau lebih dari 3 hari 3 malam lalu mati akan masuk ke dalam api neraka
-Riwayat Abu Dawud & An-nasai
chiow~~



No comments: