Sunday, September 5, 2010

oh..baru faham..

sejak bergelar student UiTM part 3 nih aku konon2 nak mengaktifkan diri skit..
kira cam xnak la balik clas ph2 dok umah menonong tengok benda2 yg same ari2..tak pun aktiviti plg besh iaitu tido!
ok.berbalik pada cerita yang belom nak start nih..aku ader la menceburkan diri menjadi pensyarah yg langsung tak bertauliah a.k.a tutor utk bebudak pra-diploma..disebabkan subject core aku math so aku memang jadi tutor math la.tak kan aku nak ajar diorang subjek geografi plak..sure fail bebudak 2.


nak jadikan cerita..program nih namenye MEMBINA ANAK BANGSA a.k.a program anak desa..kebanyakan lecturer dah pesan..'korang kena sabar tau..diorang memang zero math.apah pun tak tau..diorang nih datang dari desa..so cara diorang lain skit'..dalam ati aku cakap,gile ah!tak kan ah 2+1 pun tak lepas..ternyata sangkaan aku tidak tepat..1st time masok clas dengan diorang,pergghhh!gaya ala nak pegi pekan dah..baju tak hengat cun..yang laki rambut ala2 korea tak jadi..memang hebat..dah aku terase aku yang anak desa kat situ..mane tak nye..aku punye simple,baju kurung zaman skola dulu(kira tahap singkat 2 toksah pikirla),tudung dah lusuh,pakai plak selipar ala2 sandal..memang diorang nampak hebatla..


tugas aku senang je..bg latihan then tgk diorang bleh buat ke tak..kalo nak suruh aku ngajo memang cirit birit diorang nak paham ape aku ajar..silap2 dapat plak ajaran sesat.lagi naye..memule aku ngajo diorang angguk2 je..bile aku tanye paham kelas macam malaikat lalu..senyap sungguh..aku mule cuak..peluh se tong dah kat badan aku..dalam ati aku bercakap2..diorang nih paham ke tak..


camtu la jugak clas2 seterusnya..masing2 pasif gile..sampai satu tahap aku nak menari ala2 group GIRL'S GENERATION depan diorang sebab nak bagi diorang 2 respon skit kat aku..tapi cam berdosa plak sebab kalau nak nari cam group 2 kena pakai pampers je..hahahha...
alih2 aku tukar style aku..aku lebih pada pegi dekat sorang2..Alhamdulillah diorang dah boleh bercakap dengan aku tanpa segan silu siap boleh cite masalah masing2 dengan aku..perghhh!aku nih tutor korang je bukan mak korang..tapi ape boleh buat..telinga ade..tadahkan juge la..hahaha..


camni la aku ngajo diorang..


jumaat lepas diorang test math..aku cuak bagai la..mule la dalam otak aku pikir pasal diorang je stat dari bangun pagi..time mandi..memerut..pakai makeup..macam2 bnda aku buat aku pikir pasal diorang..nak dekat2 noon skit aku g jelajah bilik lecturer sebab housemate aku nak pas2 kad raya kat lecturer..smbil2 2 ktorang dapatla kertas test diorang...perghh!macam nak nangis bai..berdebar2 tengok soalan diorang..ceh!macam aku plak nak jawab test diorang..tapi aku doa supaya diorang dapat jawab test 2 n sekaligus lulus..bak kate sorang lecturer aku.."kalau awak usaha skit dapat la C"..=_='

sekarang baru aku paham macam mane rasenye jadi lecturer or cikgu2 aku dulu2..masti cuak siot bile time student nak exam..takot student tak pass satu..takot nak jawab ape dalam mesyurat satu hal..hahaha..
ape2 pun pangkat aku belom sampai tahap cikgu lagi..aku juz tenaga pengajar(macam dalam AF plak) utk bebudak 2..utk guide diorang ke jalan yg benar..ceh!..


done!

No comments: