Sunday, September 5, 2010

sabar dan ikhlas...

semalam aku tengokla cerita ayat2 cinta dekat tv3..konon2 baru pulang ke kampung halaman tak pernah tgk tv..2 jd berok terlebih makan pil..terkinja2 nak tgk.hahaha..
tapi yang aku peliknye tajuk rancangan 2 panggung sabtu aku menanti2 la cite hindustan kegemaran aku.tup tup cite indon mari..=_='
tapi aku layankan aje la..dah 2 je yg bleh dihadap.


tgk cite ayat2 cinta yg ke berape pun aku xtau..tapi bile tgk sure aku ske satu part 2..

time si hero kena bicara tb2 hakim 2 cakap "hero kamu dibebaskan'..perghh!!sebak dowh tgk die trus sujud syukur kat situ..saat2 tgh sujud bini datang bertemu dahi dengan die..syahdu gaban aku tgk..nak batal gk pose aku time 2..lalala..

tapi yang beshnye time roomate hero dalam jail 2 tarik2 baju hero sebab hero marah2 kat tuhan..

pesanan roomate die yang berjambang 2 terngiang2 dalam kepala aku..sabar dan ikhlas hero!!
tu yang die cakap..and aku pun terangguk2 mengiakan roomate si hero 2 cakap..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

bile ader je musibah datang kat aku..aku selalu cakap..imah,sabar..bukan senang nak dapat dugaan dari Allah..sure Allah nak uji kau sekrang..tapi ati lembut umpama wanita solehah nih mana boleh tahan bro.paling kuat pun nangis jela keje aku..

susah sebenarnye nak sabar dalam ape jua hal..ikhlas lagi la..try korang imagine satu benda eh..konon2 tengah2 korang makan megi kegemaran korang bersame2 air teh o panas di malam hari tibe2 adik korang cakap 'kakak,tolong basuh berak adik jap..'..memula boleh la tahan tolong basuhkan..tup2 adik korang 2 kena cirit birit bagai..sampai 10kali korang kena basoh tuutttt die..tak ke jatuh kena maki je memanjang..megi jadi beku,air teh o dah sejuk lemau..


sebenarnye konsep sabar dan ikhlas 2 same je..ape je orang buat kat kite or musibah datang kat kite..sabar.fullstop.ape je kerja yang kite kena buat ikhlaskan diri.sudah.


done!

No comments: