Tuesday, June 7, 2011

hati-hati dengan orang yang tak dikenali

Salam..

hi semua..aku ada satu kisah sikit la..tapi tak la kisah hot..macam pengakuan ketidakadaan dara or kisah aku kawin dengan artis or aku jumpa blogger2 hebat...tak2...no way dude!wah..speaking dah..

ok2..kisahnya pasal mak aku and at that time aku ade jugak dekat tempat kejadian..mak aku baru keluar dari kereta..nak pergi kedai..aku pun keluar kereta jugak time tu..tiba2 datang sorang mamat dengan moto beliau...dan terjadilah perbualan antara mak aku dengan beliau..

mamat : makcik..saya nak mintak tolong sikit..saya baru hilang dompet..jadi nak mintak duit sikit..dalam 5ringgit jadila..nak isi minyak moto..nanti saya ganti la dengan apa2 barang...

mak aku : eh..maaf ye...mintak kat orang lain la ye..maaf tau [sambil pegang handbag kuat2 macam ada orang nak ragut ]

mamat : sambil jeling gelang mak aku dan blah dari tempat kejadian..

aku : diam and tak tahu nak buat apa..taik kan?

ok2..kisah tak hot kan?padan muka..aku dah cakap awal2 tadi...tapi nak pesan la..jangan percaya kat stranger sangat..ok,maybe tindakan mak aku tu macam tak berperikemanusiaan sikit tapi mintak duit nak isi minyak??what????kalau aku hilang dompet and nak mintak duit kat orang baik aku buat alasan nak makan..lagi orang kesian..=p

bukan tak kesian..tapi moto ada and pergi la balai polis report dompet hilang..aku rasa kat balai polis boleh ape mintak duit sikit..nih mintak kat mak aku yang fobia dengan stranger..tak ke memang tak dapat punya duit..

tapi mintak maaf la kat mamat tu sebab tak dapat nak tolong...yela,kalau sedara takpe gak..boleh tolong..nih dah tak kenal nak buat macam mana..


daa~~

No comments: