Monday, June 6, 2011

keghairahan melihat upin ipin

Salam..

hari sabtu last week aku dengan family pergi la karnival upin ipin dekat stadium ape name entah kat Ipoh nih..memula rasa macam ape kejadah kami yang besar gedabak nih nak pergi karnival upin ipin tu..rupanya kami tersedar dari lamunan bahawa kami ada seorang insan kecil di dalam family kami iaitu adik bongsu aku..


punye la baik niat mak aku, dia takot nanti adik bongsu aku start sekola kawan2 die berlagak cerita dengan semangat nya sambil air liur meleleh2 pasal diorang jumpe upin ipin..so mak aku nak la adik aku berlagak sekali.


memang ramai gila orang pergi karnival tu..kitorang pergi time petang..dalam pukul 6 gitu..ingat dah tak ramai orang..yela,time2 gini orang selalu pergi joging ke,sedia untuk ke masjid ke or sedia makan malam..agaknye demi upin ipin nih semua sanggup ketepikan segala rutin harian demi anak2..tahniah ibu bapa!=p


time masuk stadium tu upin ipin tu tak datang lagi..bila diorang datang je perghhh ramai gila serbu..bukan budak2..mak ayah yang minat upin ipin tu..hahaha..tapi rupenye ade sesi tangkap gambar gune kamera canggih..ala,yang tangkap je gambar kuar terus gambar nye..aku tak reti nak sebut name kamera tu..kami tak tahu pun ade sesi2 tu..jadi dapat tangkap gambar orang tengah bergambar jela..



tu la maskot upin ipin!!!aku teruja gila..



ni kira dah paling depan adik aku pergi tangkap gambar..abang kuning nih aku rase nak lempang gak..asyik nak interprem je..

lepas je sesi bergambar tu habis kitorang pun keluar..rupenye kat luar ade mail and ehsan..serius aku tak kenal sape..aku ingat orang tua je tadi..adik aku cakap tu watak dalam upin ipin gak..diorang tu kawan upin ipin..aku pun ye kan jela..tapi maap la gambar ehsan dengan mail tak de..

lastly,dah datang jauh2 tak kan tak beli cenderahati kan..jadi banker kitorang sediakan duit je..kitorang main rembat barang2 upin ipin..tapi harga tak hengat la cekik darah nak mampus..

balik banker terus masam je muke..hehehe...=p



ni muke bangga dapat jumpe upin ipin



anak jati PERAK!



serius cakap kepala si upin nih lagi besar kepala adik aku nih..tido malam seram woo kalo nampak kepala upin nih..


sekian..aku dah hafal dialog 1st diorang kalau dah stat cerita diorang tu.."hai saya upin dan ini adik saya ipin'..errr,setakat nih tu je aku tau..nampak la aku macam peminat upin ipin gak kan..hahahaha...^_^


daa~~

1 comment:

Bapak said...

stadium tu stadium indera mulia..heheh