Tuesday, June 1, 2010

aku terpikir~~

Salam..


baru lepas bace artikel2 tempat2 yg diserang ISRAEL..sedih tengok semua tu jadi..
kadang2 terpikir jugak kenape diorg kena buat semua 2..

sebab bagi aku macam xdek motif untuk diorang buat semua 2..

entah..mybe aku je pikir macam nih..mybe aku still hidup dekat disneyland yang sentiasa ade happy ending..


kesian dengan budak2 yang kecik2 kat tempat2 yg israel serang..

kecik2 Allah dah bagi dugaan dalam hidup diorang..hari2 rase xselamat..hari2 terpaksa doa supaya Allah bg diorang hidup lagi untuk hari2 seterusnya supaya boleh menentang israel..
hidup diorang macam terumbang ambing lak aku tengok..

serius cakap sgt2 sedih tgk diorang derita..



aku terpikir,mana diorang dapat kekuatan nk lwan orang2 jht 2?

nak kate mak ayah diorang bg masuk taekwando or silat or wushu macam mak ayah kat
Malaysia nih x jugak..diorang xdek mase pun nak belajar dengan aman..

nak kate mak diorang bg susu or makanan yg mmg bg diorang kuat..hurm..nk dpt sesuap mknn
pun seksa dkat sane..
tapi diorang tetap lawan tanpa rasa takot lgsung..
bgs kn diorang sebab Allah bagi diorang kekuatan yang sangat2 dasyat..
yang lagi besh diorang dapat mati syahid..seronok je..



aku terpikir lagi..kalau2 semua kejadian 2 jadi kat Malaysia..mampu ker mereka2 yang digelar MAT REMPIT,MAT GANJA,PEROKOK,MAKNYAH,GIGOLO,ARTIS,PAKWE2 YANG AKAN BUAT APE JE UNTUK MAKWENYE,PEROGOL,PEROMPAK,PERAGUT TOMBOY,PENGKID lawan israel??

aku sendiri tak dek jawapan untuk soalan aku 2..



mybe untuk kite yang xbersedia lagi lawan dgn diorg kite try utk boikot barangan diorang..

memang la susah..yela..kebanyakan barang2 aku pun semua berlabelkan diorang...

hehehe..terok kan..susah..tapi senangkan diri masing2..nih la gunenye kempen BELILAH
BARANGAN BUATAN MALAYSIA..tambah2 produk2 HALAL dah makin banyak sekarang nih..




memang susah..tapi Allah tak pernah kate susah pada kita kan?kite tolong la same2 eh..
kite dapat pahala tau..xseronok ker???hehe..

p/s:aku terpikir macam mane nk benci makan KFC n MCD...T_T

chiooowww~~~

1 comment:

cLah said...

ya..lets boycott!
Allah tgk usaha.bkn hasilnye..
so..jgn pkr psl hasil..
usaha dlu..n Allah wil take care of the rest..
Free Palestine!!!